Finansal Yeniden Yapılanma ve Borçlanma Yönetimi

Amaç:

Finansal ve süreçsel yeniden yapılanma ile firmanın kaynak yapısını, varlık karmasını ve süreçlerini firma değerini destekleyecek, artıracak biçimde değiştirmek.

Kapsam:

  • Likidite sorunlarının belirlenmesi
    • Firmanın vadesi gelen yükümlülüklerini karşılayamaması
    • Varlıkların borçları karşılayamaması
    • Nakit akış planlama ve yönetiminin yetersizliği nedeniyle karşılaşılan vade uyumsuzlukları vb. sorunlar
    • İşletme sermayesi açığı
    • Yetersiz karlılık
    • Verimsiz yatırımlar
    • Döviz pozisyon kaynaklı sorunlar
    • Sermaye yetersizliği
    • Diğer…
  • Satış, stok ve üretim süreçlerinin değerlendirilmesi ve yapılandırılması
    • Satış ve maliyetlendirme metotlarının incelenmesi ve güncellenmesi
    • Maliyeti oluşturan unsurların incelenmesi ve iyileştirilmesi
    • Tedarik zinciri sürecinin değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi (alternatif tedarikçi, hammadde ve yardımcı madde)
    • Satış ve operasyon planlarının oluşturulması
      • Geçmiş verilerin analizi
      • Müşteriler, yeni müşteriler ve pazar analizi
      • Detaylı satış planı
      • Satış planındaki ürünlerin kapasite kontrolü
      • Ürün karması ve kapasite optimizasyonu
      • Üretim planına uygun işgücü ihtiyacı belirlemek
  • Verimsiz aktiflerin belirlenmesi
    • Yatırımların gözden geçirilmesi
    • Firmanın verimli olarak istifade etmediği varlıkların tespiti ve değerlendirilmesi
    • Düşük gelir yaratma kapasitesine sahip varlıkların kalıcı veya geçici olarak yüksek gelir yaratan varlıklarla değişimi
  • Finansal ve operasyonel risklerin belirlenmesi ve önleyici aksiyonlar
    • Döviz pozisyonlarının dengelenmesi
    • Borçlanma ve Alacak vade uyumunun sağlanması
    • Üretim ve stok sürelerinin iyileştirilmesi
    • Alacak risklerinin sigorta, teminat, vade ve para birimi yönlü değerlendirilmesi
    • Faiz oranları, vade farkları yüklenim ve yansıtmalarının değerlendirilmesi
    • Borçlanma ve satış para birimi uyumunun sağlanması ve/veya önleyici hedging süreçlerinin oluşturulması
  • Potansiyel iş geliştirme alanlarının belirlenmesi
    • Faaliyet gösterilen temel pazarın analizi
    • Temel pazar ile ilintili/komşu pazar (ve/veya ürün) analizi,
    • Temel pazar ile doğrudan ilintisi olmayan ancak fırsatlar içeren diğer hedef pazarların analizi
    • Ekonomik ve sektörel trend analizi
    • Mevcut, ilintili (komşu) ve ilintisiz (hedef) pazar analizlerine göre şirketin güçlü, zayıf, fırsat ve tehdit haritalarının oluşturulması ve yorumlanması
  • Borç ve kredilerin yeniden yapılandırılması
    • Tedarikçi borçlanma süreçlerinin revizyonu (yeni tedarikçiler süreci ile eşgüdümlü)
    • İşletme sermayesi ihtiyacının finansmanı
    • Yeni yatırım veya yenileme ihtiyaçlarının finansmanı
    • Mevcut banka ve finansal kurum kredilerinin refinansmanı
    • Operasyonel nakit akış ile borç servisi nakit akışının uyumlandırılmas 
YUKARI