Neden İhracat Yapmalıyız?

Neden İhracat Yapmalıyız?

Çünkü, yumurtaları aynı sepete koymamak gerek!

Güzel ve yılların deneyimine dayanan güzel bir halk sözü.

Burada anahtar sözcük çeşitlilik.

İhracatın üreticiler için çeşitli yararlarından en önemlisi çeşitlilik.

 Çeşitlilik;

  • Üretimde çeşitlilik
  • Ürünlerde çeşitlilik
  • Müşterilerde çeşitlilik
  • Pazarlarda çeşitlilik
  • Finansmanda çeşitlilik
  • Yönetimde çeşitlilik
  • Para birimlerinde çeşitlilik
  • Tahsilatta çeşitlilik
  • Ambalajda çeşitlilik
  • Dokümantasyonda çeşitlilik
  • Standartlarda çeşitlilik
  • Rekabette çeşitlilik

İhracat yapmakla firmalardaki işletme körlüğü çeşitlilikle kalkmaya başlar.

Üretim: Farklı müşteri talepleri firmaların çeşitli yeni üretim tekniklerine ulaşmasına neden olur.

Ürünler: Farklı ülkeler farklı alışkanlıklar farklı talepler yarattığından, firma ürün çeşitlemesine gider.

Müşteriler: Firmalardaki en büyük risklerden olan tek büyük müşteriye bağımlı olmaktan kurtarır ve çeşitli farklı müşteriler kazandırır.

Pazarlar: Tek pazarın iniş çıkışlarından, olası krizlerinden ve sığlığından, çeşitli pazarlarla ihracat firmalara fırsatlar yaratır.

Finansman: Yurt içinde sadece büyük firmaların ulaşabildiği ama KOBİ ve Büyük Orta Büyüklükteki İşletmelerin (Yani BOBİ) ulaşamadığı finansman kaynakları yerine, ihracat firmalara çeşitli ve daha kolay finansman olanakları yaratır.

Yönetim: İhracatın yarattığı çeşitlilik ortamı ve büyüklük yönetimlerinde gelişmesine ve dönüşmesine neden olur.

Para Birimi: Çeşitli para birimleriyle alışveriş, yani dövizdeki çeşitlilik firmalara inanılmaz bir ferahlık yaratarak kur risklerinden korunmasını sağlar.

Tahsilat: Yurt içi ve yurt dışında tahsilattaki çeşitlilik, firmaların nakit akışı yönetimini kolaylaştırır ve nakit akış planı yapmalarına zemin hazırlar.

Ambalaj: Farklı pazarlar, farklı müşteriler, çeşitli ürünler, çeşitli ambalaj çeşitlerini zorunlu kılar ve firmaları geliştirir.

Dokümantasyon: Farklı pazar ve ülkeler, firmalara çeşitli evrak ve sertifikasyonların hazırlanmasını öğretir.

Standartlar: İhracat, standartlar ve belgelerdeki çeşitlilik nedeniyle firmaya zengin bir standart çeşitliliğini öğretir.

Rekabet: Firmaları işletme körlüğünden çıkarmaya yarayan en hareketli ekonomik gerçekle karşılaşmayı ihracat sağlar.

Yaşasın ihracat, yaşasın çeşitlilik.

O zaman ne duruyoruz?

İhracat için ne yapmalıyız?

Nasıl bir yol haritası hazırlamalıyız?

Ne zaman başlamalıyız?

Yazan: Numan BAYRAK

YUKARI