Seiichi NAKAJIMA’ nın Operasyonel Mükemmellik Felsefesi:
- Ekipman Verimliliğini Artırın
- Sıfır Kaza, Sıfır Kusur, Sıfır Arıza
- Önleyici Yaklaşımlar Geliştirin
- Reaktif yaklaşım yerine proaktif davranın
- Herkesin Katılımını Sağlayın
- Otonom yönetim aktiviteleri başlatın
- Grup ve takım faaliyetleri organize edin
- Kazien takımları oluşturun
- İyileştirmelere Odaklanın
- Kayıpları analiz edin
- Kayıpları yok edin
- İşletme Odaklı Olun
- İdeal operasyonlar oluşturun
- Görsel yönetim araçlarını kullanın
Başarılı Japon Şirketlerinin Operasyonel Mükemmellik Felsefesi:
- Vizyonumuz yaptığımız işi sıfır kayıp ile en iyi kalitede üretebilmektir.
- Her türlü gelişme takip edilerek, değişikliklere hızla uyum sağlayabilecek esnek bir yönetim modeli oluşturulmalıdır.
- Şirket stratejileri ve hedefleri tüm çalışanlara, görev tanımlarına göre indirgenerek net şekilde aktarılmalıdır.
- Kendi makinaları ile ilgili hedefleri ve gerçekleşmeleri bilen operatör kendini şirketin bir parçası olarak değerli hisseder ve motivasyonu artar.
- Hedef ve gerçekleşmeler arasındaki farkları, yani kayıpları sahiplenerek iyileştirme faaliyetlerine zorunlu olarak değil gönüllü olarak katılır.
- Her şirkette maliyet yapısı içinde farkında olunmayan ancak önlenebilir kayıplar vardır.
- Öncelikle kayıplarımızın farkına varmalı ve kayıplarla mücadele eden bir organizasyon kurmalıyız.
- Doğru ölçme yöntemleri belirlemeli ve iyileştirme takımları oluşturmalıyız. Çünkü, aynı şeylere bakan insanlar farklı şeyler görebilirler.
- Sürdürülebilir başarı için insanların yaptıkları işten haz almalarını sağlamak gerekir.
- Asıl olan insandır. İnsanın olduğu yere gidilmeli ve problem yerinde çözülmeli.
- Çalışanı mutlu etmeyen yapılar kalıcı olamaz.
- Temel hedefimiz; problemlere karşı kendiliğinden harekete geçen, sürekli iyileştirme kültürünü benimsemiş çalışanlar yetiştirmektir.
- Çok üretmekle, üretirken çok yorulmak arasında fark vardır.
- Fabrikadaki bütün malzemeleri ve stokları para olarak görmeliyiz.
- Standartların olmadığı yerde başarı olmaz. Standartlarımızı belirlemeli ve geliştirmeliyiz.
- Standartlar, en iyi sonuca göre belirlenmelidir.
- Problemleri tanımlamalıyız. Problem, standart ile mevcut durum arasındaki farktır.
- Bir problem karşısında bir kez neden diye sormak sadece arızayı giderir, problemi ortadan kaldırmak için en az üç kez art arda neden sorusu sorulmalıdır.
- Bir problem 3 kez tekrarlanıyorsa kroniktir.
- Sürdürülebilir kalıcı başarılar için daima en iyisini aramalıyız.
- Mükemmellik sonsuz bir yolculuktur.
Sizde durum nedir?
Değişime ve dönüşüme hazır mıyız?