Neden Operasyonel Mükemmellik?

Seiichi NAKAJIMA’ nın Operasyonel Mükemmellik Felsefesi:

  1. Ekipman Verimliliğini Artırın
    • Sıfır Kaza, Sıfır Kusur, Sıfır Arıza
  2. Önleyici Yaklaşımlar Geliştirin
    • Reaktif yaklaşım yerine proaktif davranın
  3. Herkesin Katılımını Sağlayın
    • Otonom yönetim aktiviteleri başlatın
    • Grup ve takım faaliyetleri organize edin
    • Kazien takımları oluşturun
  4. İyileştirmelere Odaklanın
    • Kayıpları analiz edin
    • Kayıpları yok edin
  5. İşletme Odaklı Olun
    • İdeal operasyonlar oluşturun
    • Görsel yönetim araçlarını kullanın

Başarılı Japon Şirketlerinin Operasyonel Mükemmellik Felsefesi:

  • Vizyonumuz yaptığımız işi sıfır kayıp ile en iyi kalitede üretebilmektir.
  • Her türlü gelişme takip edilerek, değişikliklere hızla uyum sağlayabilecek esnek bir yönetim modeli oluşturulmalıdır.
  • Şirket stratejileri ve hedefleri tüm çalışanlara, görev tanımlarına göre indirgenerek net şekilde aktarılmalıdır.
  • Kendi makinaları ile ilgili hedefleri ve gerçekleşmeleri bilen operatör kendini şirketin bir parçası olarak değerli hisseder ve motivasyonu artar.
  • Hedef ve gerçekleşmeler arasındaki farkları, yani kayıpları sahiplenerek iyileştirme faaliyetlerine zorunlu olarak değil gönüllü olarak katılır.
  • Her şirkette maliyet yapısı içinde farkında olunmayan ancak önlenebilir kayıplar vardır.
  • Öncelikle kayıplarımızın farkına varmalı ve kayıplarla mücadele eden bir organizasyon kurmalıyız. 
  • Doğru ölçme yöntemleri belirlemeli ve iyileştirme takımları oluşturmalıyız. Çünkü, aynı şeylere bakan insanlar farklı şeyler görebilirler.
  • Sürdürülebilir başarı için insanların yaptıkları işten haz almalarını sağlamak gerekir.
  • Asıl olan insandır. İnsanın olduğu yere gidilmeli ve problem yerinde çözülmeli.
  • Çalışanı mutlu etmeyen yapılar kalıcı olamaz.
  • Temel hedefimiz; problemlere karşı kendiliğinden harekete geçen, sürekli iyileştirme kültürünü benimsemiş çalışanlar yetiştirmektir.
  • Çok üretmekle, üretirken çok yorulmak arasında fark vardır.
  • Fabrikadaki bütün malzemeleri ve stokları para olarak görmeliyiz.
  • Standartların olmadığı yerde başarı olmaz. Standartlarımızı belirlemeli ve geliştirmeliyiz.
  • Standartlar, en iyi sonuca göre belirlenmelidir.
  • Problemleri tanımlamalıyız. Problem, standart ile mevcut durum arasındaki farktır.
  • Bir problem karşısında bir kez neden diye sormak sadece arızayı giderir, problemi ortadan kaldırmak için en az üç kez art arda neden sorusu sorulmalıdır.
  • Bir problem 3 kez tekrarlanıyorsa kroniktir.
  • Sürdürülebilir kalıcı başarılar için daima en iyisini aramalıyız.
  • Mükemmellik sonsuz bir yolculuktur.

Sizde durum nedir?

Değişime ve dönüşüme hazır mıyız?

 

YUKARI