Sağlıkta Yalın Dönüşüm

Hasta odaklı yalın yaklaşım ile  sağlık tesislerimizin hizmet ve kalite anlayışını nasıl iyileştiririz?

Sağlık sektöründe artan maliyetleri ve israfı azaltmak, kaliteyi ve buna bağlı olarak hasta ve çalışan memnuniyetini artırmak yalın hastane felsefesinin en önemli hedefidir. Çünkü yalın hastane yaklaşımı, katma değer yaratmayan aktiviteleri yok ederken, katma değer yaratan aktivitelere odaklanmaktadır.

2000 yılların başında Toyota üretim sisteminden esinlenerek Amerika’da ortaya çıkan yalın hastane yaklaşımı son yıllarda ülkemizde de bir hayli rağbet görmektedir. Yalın, kelime anlamı ile fazlalıklarından arındırılmış, israfların minimum seviyelerde olduğu ve bu şekilde katma değeri arttırarak insana önem veren yaklaşım tarzının genel ifadesidir.

Hastanelerimizde başta hasta olmak üzere tüm sağlık ekibinin beklentilerinin en üst seviyede tatmin edildiği ve bu sayede israflarından arındırılmış, yüksek kalitede hizmet üreten ve sürekli iyileştirmeler ile maliyetlerini düşüren sağlık işletmelerinin nasıl oluşturulabileceği günümüz rekabet koşullarında son derece önem arz etmektedir.

Yalın hastanenin yarattığı faydaları bir örnekler ile açıklarsak; 

  • Cerrahın bir ameliyat yapması hasta için bir değerdir.
  • Ameliyat esnasında ameliyatın aparatını aramak bir israftır.

Bu israfların sistematik olarak incelenmesi ve ortadan kaldırılması amaçlanmalıdır. Yine aynı şekilde her türlü beklemeler, gereksiz işlem adımları, taşımalar, stoklar, her türlü ek işler israfları açıklayan tipik örneklerdir.

 

YUKARI

Genel Katılıma Açık Eğitim Takvimi