Yönetimin Yeni Kuşaklara Devri ve Değişimin Yönetilmesi

Amaç:

Şirketin ve ailenin geleceğinin güvence altına alınması amacıyla hissedarlar ve / veya aile bireylerinin yönetimin devri için hazırlanması, kariyerlerinin planlanması ve yönetim becerilerinin geliştirilmesini gerçekleştirmek üzere yol haritasının oluşturulması.

Kapsam:

  • Mevcut durumun analizi
  • Geleceğin tasarlanması
  • Geçiş sürecinin planlanması
  • Uygulama desteği
  • Gözden geçirme

Mevcut durum analizi

  • Aile üyeleri arasındaki ilişkinin
  • Ortaklık yapısının
  • Organizasyon yapısının
  • Yönetim ve karar alma süreçlerinin
  • Finansal ve mali süreçlerin
  • Raporlama süreçlerinin
  • Paydaşlarla olan ilişkilerin incelenmesi
  • Aile ve şirket değerlerinin
  • Yönetim yaklaşımlarının, politika ve stratejilerin öğrenilmesi

Geleceğin tasarlanması

  • Aile ve işin sınırlarının
  • Aile bireyleri arasındaki ilişkilerin
  • Aile ve işletme amaçlarının ayrımının
  • Aile bireylerinin yetki ve sorumluluk alanlarının sınırlarının
  • İcra görevi yapan aile bireylerinin performans kriterlerinin
  • Profesyonel yöneticiler ile ilişkilerinin
  • Aile bireylerinin yönetim kurullarında görev alması ile ilgili kriterlerin tanımlanması
  • Devir alacak aile üyesi kuşakların;
    • Seçim kriterlerinin belirlenmesi
    • Şirketin kısa, orta ve uzun vadeli planları ile uyumlu olacak şekilde seçilmeleri
    • Yetkinliklerinin, bilgi ve deneyim seviyelerinin incelenmesi ve olası ihtiyaçların tespit edilmesi
    • Profesyonel olarak görev almaları (şirket içi – şirket dışı) ile ilgili ilke, kural ve ölçütlerin belirlenmesi
    • Pozisyon temelli yetkinliklerinin tanımlanması

Geçiş sürecinin planlanması

  • İş rotasyonu ve kariyer planlama
  • Eğitim ve gelişim planlaması
  • İdari yapılanma;
    • Aile konseyi;
    • Aile konseyinin kurulması ve aile konseyi üyelik esasları
    • Aile konseyi başkanı ve başkanlık esasları
    • Aile konseyinde karar alma, toplantı ve toplantı gündemi
    • Aile konseyinin faaliyetleri
    • Aile konseyi üyelerinin başka işlerde çalışması
    • Aile konseyi temettü dağıtım kriterleri
  • Yönetim kurulu başkanı ve üyelerinin belirlenmesi
  • Yönetim kurulu başkanı ve üyelerinin başka işlerde çalışması
  • Aile konseyi ve yönetim kurulu ilişkileri
  • Yönetim kurulu ve icra kurulu ilişkileri
  • Mülkiyet
    • Aile şirketlerinin mülkiyeti
    • Aile şirketlerinin elden çıkartılması
    • Aile bireylerine hisse verilmesi
    • Hisse devir usulleri
  • Gelir ve harcamaların düzenlenmesi
    • Aile bireylerinin gelirleri
    • Aile bireylerinin harcama esasları

Uygulama

  • Politika, prosedür, yönetmelik ve talimatların hazırlanması ve yayımı
  • Organizasyon yapısının oluşturulması ve yayımı
  • Atama ve görevlendirmelerin yapılması
  • Koordinasyonun sağlanması
  • Eğitim ve beceri geliştirme programlarının uygulamaya alınması
  • Bağımsız yönetim kurulu üyesinin atanması

Gözden geçirme

  • Periyodik yönetim toplantılarının oluşturulması
    • Haftalık yönetim takımı toplantıları
    • Aylık yönetim kurulu toplantıları
    • Devir ve değişimde görev alan aile bireylerinin performanslarının üç ayda bir değerlendirilmesi
    • Yıllık kurum performans değerlendirme toplantıları
    • Tüm toplantı çıktılarına göre gerekli revizyonların yapılması
YUKARI