Zor İnsanlarla Başa Çıkma Eğitimi
Zor İnsanlarla Başa Çıkma Eğitimi
Aynı durumda ve aynı koşullar altında insanların beklentileri, olaylar karşısında gösterdikleri tepkiler birbirinden farklıdır.
Bu bilinen gerçek çoğu zaman iletişim sırasında göz ardı edilmektedir.
Bu konudaki farkındalığı yükseltmek amacıyla özelikle zorlu durumlarda karşı tarafın olumsuz duygularının ilişki üzerindeki etkilerini en aza indirebilmek için yöntemler, uygulanabilmesi mümkün ve uygulandığında da uzun vadeli ilişki geliştirilmesine destek olacak teknikler anlatılmakta ve nihai hedef olan başarı için katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Olumsuz durumların kaynağını belirlemek ve öncelikle bu durumları önleyebilmek için ilişkide olduğumuz kişilere farklı bir anlayışla yaklaşmak, zorlayıcı durumlar karşısında kontrollü davranarak bu durumun hem kendimiz hem de karşı taraf için kazan – kazan felsefesine uygun bir şekilde sonuçlanmasını sağlamak yine bu seminerin amaçlarındandır.
Zor İnsanlarla Başa Çıkma Eğitimin Amacı
Bu eğitim sonunda katılımcılar,
İletişimde farklı tarzları ayırt edip, bu tarzlarla iletişimde çok önemli olan kritik unsurları tanımlayabilecek,
İletişimde oldukları; kişilerin ihtiyaçlarını, görüşlerini, tereddütlerini ve eleştirilerini doğru anlayabilecek farkındalığı edinecek,
İletişimde olumsuz durumlar sonucunda yaşanan yıkıcı duyguların etkilerini nasıl en aza indirilebilecekleri konularında farkındalık kazanacak,
Sorunlu durumlar ile karşı karşıya kaldıklarında görüşmenin kontrolünü ele alarak zorlu durumları her iki tarafın da kazanabileceği bir atmosfer ile sonuçlandırmalarını sağlayacak bilgiyi edinecektir.
İş hayatında karşılaştıkları stres ile başa çıkabilmek için gerekli pratik yöntemleri öğreneceklerdir.
Zor İnsanlarla Başa Çıkma Eğitimin İçeriği
- İnsan ve davranışı
- Hepimiz birbirimizden farklıyız
- Farklılığın kaynakları
- Duyum ve algılamada farklılık
- Tarzımızı tanıyalım (sosyal stiller testi ve analizi)
- Sorun aynı kişiler farklı
- Davranış farklılıkları
- Öz bilinç
- Kendi iletişim stilimizin özellikleri ve geliştirilebilecek yönleri
- Uyumlu iletişim
- İletişiminde zorlu durumlar
- Sık karşılaşılan hoşnutsuzluk durumları
- Zor insanlara ve soruna bakış açınız
- Zor insanların size, kurumunuza ve soruna bakış açısı
- Sorunlu durumlara yaklaşım
- Kızgınlığı tanıyalım
- Uygulama: rol canlandırma
- Sorunlu durumlarda güvenli davranış sergileme
- Eğilgen, saldırgan ve güvenli davranış modelleri
- Güvenli davranışın yararları
- Zor durumlara tepki değil yaklaşım göstermek
- Duygu – davranış- düşünce
Katılımcılar
Yöneticiler ve yönetici adayları
Kategori: | Kişisel Gelişim Eğitimleri |
Zor İnsanlarla Başa Çıkma Sınıf Eğitimi Süresi: | 1 Gün |
Zor İnsanlarla Başa Çıkma Online Eğitimi Süresi: | Günde 6 Saat olacak şekilde 1 gün planlanmıştır. Eğitim zoom uygulaması üzerinden gerçekleşmektedir. |