Aktivite Bazlı Maliyet ve Karlılık Yönetimi

Amaç                                                                             

Karlılık ve maliyet yönetimi ile ilgili mevcut süreçlerinin etkinliğini artırma ihtiyacı duyan kuruluşlara; 
Kuruluşun yapısı, faaliyet gösterdiği alanlar ve stratejileri doğrultusunda etkin bir Aktivite Bazlı Maliyet ve Karlılık Yönetim yapısının tasarlanması, ERP sistemi ile entegrasyonunun sağlanması ve uygulamaya alınması konusunda destek olmak.

Kapsam

  • Süreç ve Model Tasarımı
  • Tasarımın Uygulanması ve ERP Entegrasyonu
  • Devreye Alma ve Kullanıcı Eğitimleri
  • Süreç ve Model Tasarım Adımları;
    • Hazırlık Süreci (Proje ekibi- Master Plan-Temel Verilerin oluşturulması)
    • Gelir ve giderlerde dönemselliğin ve aktivite bazlı yapının tanımlanması
    • Ürün ağacı yapısının oluşturulması (BOM)
    • Kar merkezi yapısının oluşturulması
    • Masraf merkezi yapısının oluşturulması
    • Sabit ve değişken giderlerin belirlenmesi
    • Dağıtım anahtarlarının aktivite bazlı oluşturulması
    • Aşağıda başlıklar altında kritik performans göstergelerinin tanımlanması
    • Finansal göstergeler
    • Süreçler ile ilgili göstergeler (operasyonel göstergeler)
    • Müşteriler ile ilgili göstergeler
    • Çalışanlar ile ilgili göstergeler
  • Tasarımın Uygulanması ve ERP Entegrasyonu adımları;
    • Plan Maliyet, Anlık Maliyet ve Fiili Maliyet alt yapısının kurulması
    • Ürün – müşteri bazında karlılık analizi yapısının kurulması
    • Kapasite temelli karlılık senaryoları analiz yapısının kurulması (katkı marjı)
    • Tasarlanan ve oluşturulan alt yapının ERP ile entegrasyonunun sağlanması
  • Devreye Alma ve Kullanıcı Eğitimleri
    • Süreç sahiplerinin eğitimi
    • Tasarlanan sistemlerin performans takibi ve kontrolü
          YUKARI

          KalDer İş Birliğinde Operasyonel Mükemmellik Sertifika Programı