Çatışma Yönetimi

 

Eğitimin Amacı:

Bu eğitim sonunda katılımcılar,

  • İş yaşamında hem kendilerinin hem çalışma arkadaşlarının daha olumlu bir atmosferde ilişki kurabilmeleri için uygun ortamı yaratma sorumluluğunun herkes kadar kendisinde de olduğunu fark edebilecek,
  • İletişimde bulunduğu kişilere, kurum içi iletişime destek sağlayacak ilgi ve dikkati verme konusunda ilhamlanacak,
  • Karşı tarafı daha etkili dinlemek ve doğru soruları sormanın anlama üzerindeki olumlu etkisini fark edecek,
  • Kendi görüşlerini, aktarmaları gereken bilgileri daha doğru şekilde ifade edebilecek sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirecekler,
  • Başkalarının dile getirmediği veya açıkça ifade etmediği duygu ve düşüncelerini anlama ve bunlara karşı duyarlı olma konusunda farkındalıklarını yükseltecekler ve beceri geliştirecekler,
  • İş hayatında çıkan çatışmalarda hem kendilerinin hem de karşı tarafın kazandığı bir yaklaşım tarzını daha kolaylıkla benimseyebilecekler,
  • Çatışmaların gerekli olduğu gerçeğini kabul ederek, birlikte alınan kararlarda ve oluşturulan sonuçlarda faydaları üzerine farkındalıklarını yükseltecek
  • Gerek kendilerini eleştirme gerekse dışarıdan gelen eleştirileri bir gelişim fırsatı olarak görmenin kişisel ve mesleki gelişimlerine sağlayacağı katkının farkına varacaklardır.

Eğitim Yöntemi:

Eğitim, katılımcıların bilgiyi deneyimlemesi ve gündelik hayatına çok hızlı bir şekilde uyarlayabilmesi temeline dayanmaktadır.  

  • İletişim becerilerini geliştirecek pratik ve uygulanabilir yöntemlerin tanımlanması ve bilgilendirme
  • Kavram ve yöntemleri algılamayı ve uygulamayı güçlendirecek bireysel çalışmalar ve grup çalışmaları
  • Anketler

Eğitimin İçeriği:

  • Etkili İletişim Kurmak
    • İletişim Nedir?
      • Uygulama: 20 kavram
    • İletişimin Önündeki Engeller Nelerdir?
      • Kalıplaşmış Düşüncelerimiz, Önyargılarımız ve Varsayımlarımız
      •  

        • Etkili İletişim Nedir?
          • Etkili İletişim kurabilmek için adımlar
          • Kişisel Farkındalık
          • Uygulama: İletişimdeki Güçlü Yönleriniz / Gelişim Alanlarınız
        • Başarılı İletişimin Anahtarları
          • Karşılıklı iletişim
          • Algı farklarımız
          • Dinlemenin iletişimdeki önemi
          • Kalıplaşmış düşüncelerin anlaşmaya etkisi
          • Doğru soruları sormanın anlaşmaya katkısı
          • Çatışmaları yönetmek ve karşılıklı kazanıma dönüştürmek için empatinin karşı tarafı anlama çabasının)
          • Uyumlu İletişimin ilk Adımı: Uyumlu İlişki İçin: Ayak Uydurma
          • İlişkide ayak uydurmanın önemi
          • Hepimiz birbirimizden farklıyız
            • Farklılıkları hoş görebilmek
            • Farklılık seviyelerimiz
            • Karşı tarafın iletişimdeki farklılıklarını okuyabilmek
          • İletişimde Uyum İçin Benzerliklere Odaklanmak
          • Bir Ayak Uydurma Aracı: Sosyal stiller analizi
          • Uygulama: Sosyal Stiller Testi
          • Dört Farklı Tarzın Güçlü Yönleri, Gelişim Alanları
          • Uygulama: 3 Güçlü Yönümüz – Çatışmayı Yoğun Yaşadığımız Sosyal Tarza 1 Önerimiz Var
        • Çatışmaları Karşılıklı Kazanıma Dönüştürmek İçin; Konuşma Tarzının Önemi
          • Ne Söylüyorum, Nasıl Söylüyorum
          • Anlattığın Şey Benim Algıladığım Kadardır: Karşımızdaki kişi bizi anlamadığında bunun sorumlusu biziz. Anlatabilme sorumluluğunu taşıyabilmeliyiz.
          • Ses Yüksekliği, Konuşma Hızı, Vurgu ve Tonlama
        • Beden dilimizi mesajı destekler biçimde kullanabilmek
          • İlk izlenim kalıcıdır, ikinci bir şansımız olmayabilir
          • Dikkat duruşunuz konuşuyor
          • Yüz ifadesi, gözler ve göz teması
          •  

            • Uygulama: Senaryolar Üzerinden Farklı Davranış Modelleri Üzerinden Özgüvenli Davranışa Nasıl Yönlenebiliriz Paylaşımı
            • Geribildirim Hangi Koşullarda Verilirse Katkı Sağlar
              • Uygulama: Geribildirim Alabiliyorum Şayet
            • Geribildirimin İletişime Katkısı
              • Geribildirim Alabilmek Neden Önemlidir
            • Geribildirim Verirken “Sen Dili Kullanmak Yerine, Ben Dili Kullanmak”
              • Uygulama: Nasıl Davranıyorum?
            • Tepki Göstermek ve Yaklaşım Göstermek

            Katılımcılar: 

            İş yaşamında kurduğu ilişkilerde daha iyi sonuçlar elde edebilmek ve yaşanan çatışmaları yöneterek her iki tarafın da kazanımına dönüştürmek isteyen profesyoneller.

            Süre:

            1 gün

             

         

 

YUKARI