Duygu ve Stres Yönetimi Eğitimi

Eğitimin Amacı:

Bu eğitim sonunda katılımcılar,

  • Kendi duygularının, bu duygulara neden olan bakış açısı ve düşüncelerinin farkına varabilecekler,
  • En zor yönetilen duygulardan olan öfkeleri ile en çok hangi durumda ve kişilerle birlikteyken karşılaştıklarını fark edebilecekler,
  • Anlık öfke kontrolü için yöntemler öğrenecekler,
  • Uzun vadeli duygu yönetimi için bakış açısı kazanabilecek ve bu bakış açısını yaşamı zenginleştirecek biçimde ilişkilerine taşıyabilecek yöntemleri öğrenecekler,
  • Bireysel stres kaynaklarını tanımlayabilecek ve kendi stres sinyallerini fark edebilecekler,
  • Algıları, tutumları ve yaklaşımlarının stres seviyeleri üzerindeki etkisini fark edecekler,
  • Stresi yönetebilmek için kısa ve uzun vadeli yöntemler ve hemen uygulanabilecek teknikler öğreneceklerdir.

Eğitim Yöntemi:

  • Stres tepkisi testi
  • Glazer Kişilik Testi
  • İçimizdeki Sesleri Ölçelim Anketi (Acele etmeliyim, Mükemmel olmalıyım, herkesi memnun etmeliyim, güçlü olmalıyım, dayanıklı olmalıyım şemaları ile ilgili sonuç verir.)
  • Kapsamlı ve interaktif bilgi paylaşımı
  • Uygulamalar (meditasyon, nefes egzersizleri)
  • Katılımcıların spor ve kıyafetler ile katılım göstermesi programdaki uygulamaların verimliliğini artırmaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • Öz bilinç – Kendimizi Tanıyalım
    • Duygu nedir?
    • Duyguların düşüncelerimiz ve davranışlarımız üzerindeki etkisi
    • Beynimizi daha yakından tanıyalım
  • Özyönetim – Duygularımızı ve Güdülerimizi Yönetelim-
    • Öfkeyi tanıyalım
    • Uygulama: Kimlerle ve hangi durumlarda öfkeleniyorum
    • Öfke Kontrolü 
  • Sakinleşmek
    • Kendi Kendine Konuşma
    • Savunmacı Olmayan Dinleme ve Konuşma
    • Prova Yapmak
    • Öfke Kontrolü için Özgüvenli Davranış
      • Uygulama: Özgüvenli Davranış
    • Stres nedir? Nasıl tanımlıyoruz?
    • Stres Kaynaklarımız (İş ve Özel Yaşamda – Uzun Vadeli ve Kısa Vadeli)
    • Stresin nedenlerini saptama ve bireysel stres kaynaklarımızı tanımlama
    • Stres seviyemizi belirleyen üç kritik alan
      • Uygulama: Stres Unsurlarım Neler? Algı / Tutum / Kendime Söylediklerim Neler? Dayanıklılık /Kapasiteyi Artırmak İçin neler Yapıyorum?
    • Hayata Bakışımız, tutumlarımız ve kendimize söylediklerimizin stres seviyemiz üzerindeki etkisi
      • Paradigmalarımız
      • Uygulama: Puzzle Yapıyoruz
      • Uygulama: İçimizdeki Sesleri Ölçelim Testi (Bir An Olsun Yanımızdan Ayrılmayan Yanlış Arkadaşlarımız)
        • ‘Mükemmel Ol’ İç sesi bize ne söyler? Bu sesin baskın olması dilimize ve davranışlarımıza nasıl yansır?
        • ‘Acele Et’ İç sesi bize ne söyler? Bu sesin baskın olması dilimize ve davranışlarımıza nasıl yansır?
        • ‘Çabala’ İç sesi bize ne söyler? Bu sesin baskın olması dilimize ve davranışlarımıza nasıl yansır?
      • ‘Güçlü Ol’ İç sesi bize ne söyler? Bu sesin baskın olması dilimize ve davranışlarımıza nasıl yansır?
      • ‘Herkesi Memnun Et’ İç sesi bize ne söyler? Bu sesin baskın olması dilimize ve davranışlarımıza nasıl yansır?
    • İçimizdeki sesler yaşamımıza ve stres unsurlarını algılamaya nasıl yansır?
    • Bu sesleri fark etmek ve farkındalıkla kontrol etmek için stratejiler nelerdir?
    • Uygulama: Her ses için grup çalışması (bize ve birlikte olduğumuz kişilere zarar vermemesi için bu sesler yönetme stratejilerimiz neler olabilir?
      • Algı Değiştiğinde Hisler de Değişir
        • Beta Beyin Dalgası
          • Beta Beyin Dalgasının Yaşantımıza ve Bedenimize Etkileri
        • Alfa Beyin Dalgası
          • Sempatik Sinir Sistemi
          • Parasempatik Sinir Sistemi
        • Teta Beyin Dalgası
        • Delta Beyin Dalgası
      • Stres olmalı mı? Olmamalı mı?
      • Stresin Performansımız üzerindeki etkisi
        • Olumlu stres ve olumsuz stres
        • Hipo Stres, Hiper Stres, Optimum Stres
      • Stressiz bir hayat ohhhhh ne rahat! Gerçekten böyle mi?
      • Kişiliğiniz Stres unsurlarından daha fazla etkilenme eğiliminizi nasıl etkiler?
        • Uygulama: Glazer stres kontrolü ve yaşam tarzı anketi
        • Kalp sağlığım için yapılabilecekler var mı? A Tipi Kişilik Davranışlarını Değiştirme Stratejileri
      • Stres ile ilgili 2 önemli sorun
        • Stres birikir, Stres gerçek değildir
        • Stres tepkisi- Fiziksel- Davranışsal- Ruhsal- Duygusal
        • Uygulama: “Stres beni nasıl etkiler anketi”
      • Stresle Yönetimi Stratejileri
        • Kişisel Stres Yönetiminin Prensipleri
        • Stres Yaratan Durumları Olumlu Olarak Öngörebilme
        • Stres Yaratan Durumlarda Stresi İzleme
        • Stres Yaratan Durumun Ardından Stresi Boşaltma
          • Uygulama: Boyun Gevşetme
          • Uygulama: Artan Kas Rahatlaması
          • Uygulama: Çene Bölgesindeki Gerginliği Azaltma (Bruksizme Çözüm)
          • Uygulama: Gergin Omuzları Rahatlatma
          • Uygulama: Pasif Rahatlama Teknikleri
          • Uygulama: Nefes Teknikleri (Anlık Stresi Yönetmek ve Dayanıklılığı desteklemek için teknikler)
          • Beyin Dalgalarını Dönüştürmek İçin Nefes Uygulamaları
          • Uygulama: Olumlu Çağrışım Oluşturma (ÇAPA YÖNTEMİ)
          • Uygulama: Gün Boyunca Gerginliği Azaltma
          • Uygulama: Meditasyon
  • Dayanıklılığı Artırmak İçin Yaşam Önerileri
    • Uyku ile ilgili bilmediklerimiz
      • Melatonin Hormonu
    • İlgi alanlarımızın stresi yönetme üzerindeki olumlu etkisi

Katılımcılar: 

Kuruluşlarda çalışan yönetici ve uzmanlar

Süre:

1 gün

Eğitim İhtiyaçları:

Eğitim salonu, projektör, yazı tahtası ve üzerinde kağıtlar (flipcharts), renkli kalemler, çeşitli renkte yapışkan bantlar, grup çalışması için pano veya duvar hazırlığı (hazırlanan A4 kağıtlar asılacak), kağıt yapıştırmak için bant, video görüntüsü için ses sistemi, Katılımcıların gönüllü katılımı.

YUKARI