Konsept Temelli ve Anlama Odaklı Öğretim İhtiyaç Analizi

Programın Amacı:

Rol ve pozisyon bazlı konsept temelli mesleki gelişim ihtiyacının yetkinlik ve hedef bazlı belirlenmesi ve kuruma özel mesleki gelişim haritalarının yapılandırılmasıdır.

Programın İçeriği:

  1. MODÜL – KONSEPT VE SORGULAMA TEMELLİ YETKİNLİKLER
  • Yeni Trend Konsept Temelli Yetkinlik Çeşitleri
  • Yetkinlik Düzeyleri ve Performans Çarkları
  • Konseptler
  • Konsept Düzeyleri
  • Anlama Odaklı Üç Katmanlı Zihinsel Model
  • Anlamanın ve Öğrenmenin Altı Yolu / Yüzü
  • Konsept ve Yetkinlik Matris Çemberleri ve Tablosu
  • Kalite Yönetim Standartları ve Konseptler

 

  1. MODÜL – ORGANİZASYONLARDA BÜTÜNLEŞİK ve ENTEGRE MESLEKİ GELİŞİM İHTİYAÇ ANALİZİ
  • Eğitim ihtiyacı Analizi Adımları 12 Adım:

HAREKET MODELİ

  • Eğitim İhtiyaç Analizinde Entry Point – Exit Point
  • Eğitim ihtiyacı Analizinin Amaçlarının Belirlenmesi
  • Doğru İhtiyaç Analizi Seçme Çizelgesi
    • İhtiyaç Türü
    • Analizin Neyi Cevapladığı
  • Uygun Performansı Etkileyen Engeller
  • Problemlerin Olası Nedenleri ve Çözüm Önerileri
  • Performansı Etkileyen Engelleyiciler Hakkında Önemli Sorular
  • T-STAR Modeli
  • KASH Modeli
  • REST Modeli
  • Neden Analizi Sırasında Kullanılabilecek Sorular
  • Gerekli Verilerin Tanımlanması
  • Veri Toplama Metotlarının Seçilmesi ve Tasarlanması
  • Verilerin Toplanması
  • Verilerin analiz Edilmesi
  • Raporun Hazırlanması “DAHA ÇOK DEĞİL, DAHA AKILLICA”
  • Rol / Pozisyon / Bölüm Bazlı Eğitim İhtiyaçları Matrisi
  • Öğrenilenlerin İşe Transferi / Aktarımı – Anlamanın Altı Yönü İle (Akademik Hizalama ve Dengeli Sonuçlar)

Katılımcılar:

İç eğitmenler ve aktarım uzmanları, eğitim yöneticileri, insan kaynakları uzmanları, bölüm yöneticileri, eğitim tasarım uzmanları, bölüm yöneticileri, kalite yöneticileri.

Süre:

4 gün

 

 

YUKARI

2019 Yılına İzmir şubemizi açarak başladık