Operasyonel Mükemmellik Modeli

Kapsam;

  • Liderlik
  • Üretim ve Ekipman Yönetimi
  • İyileştirmelerin Yönetimi
  • İş Süreçleri Geliştirme
  • Organizasyonel Gelişim
  • Değer Akış Yönetimi
  • İş Sağlığı, Güvenliği ve Çevre Yönetimi

1. Liderlik

1.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi

  • Hoshin Kanri Eğitimi
  • A3’lerle Yönetim Eğitimi
  • Sıralı Toplantı Zinciri Eğitimi (Tiered Acountability)
  • Kurumsal Karne Eğitimi (Balanced Score Card)
  • Proje Yönetimi Eğitimi
  • Operasyonel Mükemmellik Liderlik Sertifika Programı (Her Seviyede Düzenlenmiş)
  • Görsel Yönetim Çalıştayı
  • Stratejilerin Ve Politikaların Yayılımı İçin Yapılan Hizalanma Çalıştayı

1.2 Kurumsal Faaliyetler

  • Liderlik Master Planı Doğrultusunda Hedeflerle Yönetim - Komite Etkinliği ve Kültürel Faaliyetlerin Yürütülmesi
  • Hoshin Kanri(Politikaların Yayılımının Sağlanması)
  • Hedeflerin Kırılımı (Hedef Çalıştayı ve Genel Komite Hedeflerinin ve Ortak Hedeflerin Belirlenmesi)
  • İş Süreçleri Geliştirme, Kaizen ve 6 Sigma Projelerinin Belirlenmesi
  • Operatör Çalıştayları ile Hedeflerin Sahaya İndirgenmesi (KPI, KMI,KAI)
  • A3’lerle Yönetimin Günlük Yönetim Sistemi ve Kaizen İle Bağlantısının Kurulması
  • "Sıralı Toplantı Zinciri" Sisteminin Hayata Geçirilmesi
  • "Liderin Standart İşi" Yapısının Oluşturulması ve İçselleştirme
  • Görsel Yönetim Standartlarının Fabrika ve Departmanlar İçin Oluşturulması
  • Görsel Standartlar - Görsel Metrikler - Görsel Kontrol ve Yönetim Yaklaşımları / Ekipman - Süreç Andon Kurulumu
2. Üretim ve Ekipman Yönetimi
2.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi
  • Temel Koşulların Sağlanması Eğitimi
    • Ekipman Kontrol Standartları Eğitimi
    • Proses Kontrol Standartları Eğitimi
  • Başarılı İş Sonuçları İçin Kaynak Optimizasyonu (İşgücü, Zaman, Yedek Parça)
    • PQCDSHEM'e Göre Ekipman Önceliklendirme
  • Üretim ve Ekipman Yönetimi Eğitimi
    • Temel Otonom Bakım
    • İleri Otonom Bakım
    • Reaktif Bakım Yaklaşımı Eğitimi
    • Önleyici Bakım Yaklaşımı Eğitimi
    • ProaktifBakım Yaklaşımı Eğitimi
    • Erken Ürün ve Erken Ekipman Eğitimi
  • Bakım Fonksiyonu El Kitabı Eğitimi (ERP Entegrasyonu)
  • 16 Büyük Kayıp Eğitimi
    • Sıfır Kayıp Yaklaşımı
    • Anormallik Yaklaşımı
  • Beceri Ve Yetkinlik Gelişimi Yönetimi
  • "5G Yaklaşımı Eğitimi - Gemba(Olay Yeri), Gembutsu(İlgili Ekipmanlar-sistemler), Genjitsu(Gerçek Durum), Genri(Prensipler), Gensoku(Standartlar & Parametreler)"
  • İleri Problem Çözme Teknikleri Eğitimi
  • PM Analizi

2.2 Kurumsal Faaliyetler 

  • Günlük Yönetim Sisteminin Oluşturulması
  • Görsel Yönetim Standartlarının Uygulama Etkinliğinin Arttırılması
  • Periyodik Bakım  Sürecinin Etkinliğinin Arttırılması
  • Tesis ve Ekipman Önceliklendirme Yaklaşımının Oluşturulması
  • Kayıp Azaltma Projelerinin Seçimi ve Saha Çalışmalarının Başlatılması
  • Hız Kayıplarının Azaltılması
  • Kısa Duruş Kayıplarının Azaltılması
  • Arızaların Azaltılması
  • Iskarta, Hurda ve Fire Azaltma
  • Müşteri Şikayetleri Azaltma
  • Eğitim Atölyeleri İçin Süreç Haritasının Oluşturulması (Eğitim İhtiyaç Analizi, Eğitimlerin Hazırlanması, Eğitim Planları, Eğitim Setlerinin Gözden Geçirilmesi ve Eksiklerin Giderilmesi, Eğitim Atölyesi Hedeflerinin Belirlenmesi)
  • Komite Etkinlik Değerlendirme / ÜEY Yönetim Panelinin Oluşturulması
  • Beceri ve Yetkinlik Matrislerinin Oluşturulması
  • Hata Türü ve Hatalı Ekipman Analiz Yapısının Oluşturulması
  • Makine Analizleri
  • Proses Analizleri
  • MP Arşivlerinin Oluşturulması
  • Hızlanmış Yaşlanma Noktalarının Belirlenmesi, Karşı Önlemlerin Uygulanması ve Bakım Standartlarının Oluşturulması
  • Zayıf Eleman Analizi ve Ekipman Ömrünün Uzatılması Çalışmalarının Yapılması
  • Zaman Bazlı Bakım Sisteminin Oluşturulması
  • Koşul Bazlı Bakım Sisteminin Oluşturulması
  • Maliyet Odaklı Bakım Yaklaşımının Oluşturulması (VCM)
  • Güvenilir Odaklı Bakım Yaklaşımının Oluşturulması (RCM)
  • Yedek Parça Yönetimi Sisteminin Kurulması

2.3 Saha Aktiviteleri

  • Anormalliklerin Görselleştirilmesi
  • Kirlilik Kaynakları ve Ulaşılması Güç Bölgeler için İyileştirme Faaliyetlerinin Oluşturulması
  • Temizlik, Kontrol ve Yağlama (CIL) Listelerinin Oluşturulması ve ECRS Faaliyetlerinin Başlatılması
  • Proses Kontrol Standartları Oluşturulması ve ECRS Faaliyetlerinin Başlatılması
  • İş Başı Eğitimlerinin Verilmesi
  • TümOtonomKontrolNoktalarınıAzaltmave StandartlarıBirleştirme
  • Tüm Standartların İyileştirilmesi
  • Görsel Yönetim Uygulamalarının Hayata Geçirilmesi
  • İleri Seviye PokaYokeUygulamalarının Başlatılması
  • Kayıp Azaltma Takım Çalışmalarının Başlatılması
  • Sürdürülebilir 5S Standartlarının Oluşturulması
  • Periyodik Bakım İş Listelerinin Oluşturulması
  • Planlı Duruş Yönetimi Etkinliğinin Arttırılması
  • Yedek Parça Optimizasyon Çalışmalarının Yapılması
  • Takım Becerilerinin Ölçülmesi
  • Takımın, Problem Çözme Tekniklerini Uygulaması Ve Anormallikleri Sistematik Olarak Yok Etmesi

3. İyileştirmelerin Yönetimi

3.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi

  • SMED Eğitimi – Temel
  • SMED Eğitimi – İleri
  • Kaizen Koçu Eğitimi
  • Yalın Altı Sigma Bilinçlendirme Eğitimi
  • Yalın Altı Sigma Sarı Kuşak Eğitimi
  • Yalın Altı Sigma Yeşil Kuşak Eğitimi
  • Yalın AltıSigma Kara KuşakEğitimi
  • Figure 8 - Yatık Sekiz Metodu EğitimiKaizen Sürecinin Yönetimi Eğitimi
  • 16 Büyük Kayıp Eğitimi
  • Temel İstatistik ve Grafiksel Analizler Eğitimi
  • İstatistiksel Veri Analizi Eğitimi
  • 7 Temel Araç (İlişki Diyagramı, Sistematik Diyagram, Matris Diyagram, İlgi Diyagramı, Çizgi Diyagramı, Proses Karar Grafikleri, Matris Veri Analizi)
  • İleri Problem Çözme Teknikleri Eğitimi (Kısıtlar Teorisi Ve Darboğaz Analizi, Hat Dengeleme Ve Metot Etüdü)

3.2 Kurumsal Faaliyetler

  • Yukarıdan Aşağı Ve Aşağıdan Yukarı Problem Çözme Yaklaşımları - Firma İçi Problem Çözme Metodolojilerinin Yapılandırılması (Hedefler - VSM - Kayıp Yapısı & DMS)
  • 6 Sigma, 10 Adım  Kaizen, Hızlı Kaizen, Önce - Sonra Kaizen
  • Temel Kayıp Bazlı Standart Problem Çözme Yaklaşımları
    • Hızlı İmalat Dönüşümü  - Her Hatta Yayılımı
    • Malzeme Balansı - Bilinmeyen Kayıpların Azaltılması
    • Hız Kayıpları ve Kısa Duruş Kayıplarının Azaltılması
    • Arızaların Azaltılması
    • Iskarta, Hurda, Fire Azaltma
    • Müşteri Şikayetleri Azaltma
    • Kalite Hatası Azaltma
    • Yalın Altı Sigma Proje Çalışmalarının Başlatılması
    • Komite Etkinlik Değerlendirme / Kaizen Komite Yönetim Panelinin Oluşturulması
    • Faz Değerlendirme
    • KaizenBenchmarkSürecinin Tasarlanması
    • KaizenBenchmarkEtkinliklerinin Düzenlenmesi - Paylaşım Günleri

3.3 Saha Aktiviteleri

  • Sıfır Kayıp Yolculuğunda Yalın Altı Sigma Ve Kaizen Projeleri
    • 6 Sigma
    • Kaizen
    • Hızlı Kaizen
  • Önce - Sonra Kaizen ve Kaizen Sürecinin Etkin Yönetimi
  • Günlük Yönetim Sistemi – Kaizen İlişkisi (A3 Hızlı Problem Çözme Yaklaşımının Pilot Hatlar Öncelikli Tüm Fabrikalarda Kurulması)
  • Çalışanların En Az % 50 'Sinin Kaizen Faaliyetlerine Katılımının Sağlanması

4. İş Süreçleri Geliştirme

4.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi

  • Süreç Yönetimi Eğitimi
  • İş Süreçleri Geliştirme Modeli Eğitimi
  • A3 Düşünme Eğitimi
  • FMEA Eğitimi
  • Süreç Olgunluk Seviyesi Eğitimi
  • MakiGamiEğitimi
  • Metot Geliştirme Eğitimleri
  • İş Süreçleri Geliştirme, 10 Adım ve Hızlı Kazanım Proje Çalıştayı

4.2 Kurumsal Faaliyetler

  • İş Süreçleri Geliştirme Modelinin Oluşturulması ve Uygulanması
  • Temel Süreç Çatısının Oluşturulması ve Süreç Olgunluk Sisteminin Devreye Alınması
  • Süreç Olgunluk Seviyesinin Ölçülmesi
    • Süreç Kritikliklerinin Değerlendirilmesi
    • Süreç Risk Yönetim Yaklaşımlarının Geliştirilmesi
  • Üretim Dışı Departmanlar Günlük Yönetim Sisteminin Oluşturulması
  • İş Süreçleri Geliştirme Proje ve İyileştirme Metodolojilerinin Oluşturulması
  • Standart İş Kavramının Belirlenen Plana Göre İşletmelerde Hayata Geçirilmesi
  • Kıyaslama Proje Yönetim Sistematiğinin Oluşturulması
  • İş Süreçleri Geliştirme, Önce - Sonra Kaizen Sistematiğinin Oluşturulması ve Yürütülmesi
  • Departmanlarda Görsel Yönetim Standartların Oluşturulması ve Faaliyetlerinin Yürütülmesi
  • Etkinlik Değerlendirme / İş Süreçleri Geliştirme Yönetim Panelinin Oluşturulması
  • İş Süreçleri Geliştirme Faz Değerlendirme

4.3 Saha Aktiviteleri

  • Metot Geliştirme Yapısının Kurulması
  • Operasyon Verimlilik Analizi
  • Hareket Etüdü 
  • Zaman Etüdü
  • Hat Dengeleme 
  • Video Analizi 
  • Elleçleme
  • Fabrika Yerleşim Planı İyileştirme 
  • Tek Parça Akış Süreç Tasarımı
  • SOP Yapısının Kurulması
  • Stok Modelleme (SKU Yalınlığı)

5. Organizasyonel Gelişim

5.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi

  • Beceri ve Yetkinlik Gelişimi Yönetimi
  • Tanıma ve Takdir Sistemi Eğitimi
  • Öneri Sistemi Eğitimi
  • Eğiticinin Eğitimi
  • Etkili Takım Yönetimi Eğitimi
  • Mavi Yaka Çalışan İletişimi ve Yönetimi Eğitimi

5.2 Kurumsal Faaliyetler

  • Eğitim İhtiyaç Analizinin Yapılması ve Önceliklerin Belirlenmesi
  • Beceri ve Yetkinlik Matrislerinin Oluşturulması
  • Yetkinlik Değerlendirme Sürecinin Tasarımı
  • Eğitim Atölyeleri İçin Süreç Haritasının Oluşturulması (Eğitim İhtiyaç Analizi, Eğitimlerin Hazırlanması, Eğitim Planları, Eğitim Setlerinin Gözden Geçirilmesi ve Eksiklerin Giderilmesi, Eğitim Atölyesi Hedeflerinin Belirlenmesi)
  • Eğitim Ölçme Değerlendirme Sisteminin Kurulması
  • Tanıma, Takdir ve Ödüllendirme Sisteminin Oluşturulması
  • Öneri Sisteminin Kurulması
  • Mavi Yaka ve Beyaz Yaka İçin Liderlik ve Uzmanlık Programlarının Geliştirilmesi (Akademi Yapısı - Üretim Okulu Faaliyetleri)
  • İç Eğitmenlerin Seçimi ve Yetiştirilmesi Süreci
  • Kurumsal Öğrenme Süreci ve Öğrenen Organizasyon Yapısının Tasarlanması

5.3 Saha Aktiviteleri 

  • Kıyaslama (Fabrika İçi, Fabrikalar Arası, Holding Dışı) Sürecinin Tasarlanması
  • Ünlü Konuşmacılarla Deneyim Paylaşımı Organizasyonları
  • İş Başı Eğitimlerinin Verilmesi
  • Tek Nokta Dersi Saha Uygulamalarının Gerçekleştirilmesi
  • Kategori Eğitimlerinin Verilmesi
  • Saha İş Sonuçları Sunumlarının Gerçekleştirilmesi
6. Değer Akış Yönetimi
6.1 Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi
  • VSM Eğitimi
  • ABC Analizi Eğitimi
  • BCG Analizi Eğitimi

6.2 Kurumsal Faaliyetler

  • Çatı Model
    • VSM Modelinin Çatısının Oluşturulması - Amaçlar - Hedefler - Komite Yapısı - Metodolojiler - Araçlar – Denetim
  • Odaklanma
    • SKU Analizi ve BCG Matrisi Kurgusu
    • Katkı Marjı ve Bütçeye Göre Öncelikli Ürün Ailesinin Belirlenmesi
  • Seçilen Odak Gruba Bütünsel Bakış
    • Mura ve Muri'nin Yönetimi (Üretim ve Üretim Dışı Fonksiyonlar)
    • Darboğaz Analizleri
    • Takt Zamanı Hesaplamaları
  • Proje Yönetimi
    • VSM Döngüsünün Oluşturulması
    • Mevcut Durum Haritalama ve Hızlı Kaizenlerin Başlatılması
    • Hedeflere Göre Gelecek Durum Haritasının Yapılması
  • Sürdürülebilirlik
    • A3’lerle Yönetimin Günlük Yönetim Sistemi ve Kaizen ile Bağlantısının Kurulması
    • Değer Akış Yönetimi ve Periyodik Gözden Geçirme Sistematiğinin Kurulması
    YUKARI

    KalDer İş Birliğinde Operasyonel Mükemmellik Sertifika Programı