Stratejik Planlama

Amaç

Kâr amacı güden ya da gütmeyen kuruluşların, faaliyet gösterdiği alan/alanlarda hedefledikleri sonuçlara ulaşmalarını sağlayacak bir stratejik planlama çalışmasını yönlendirmek ve yönetmek.

Kapsam

  • Kuruluşun mevcut stratejik planlama sürecinin analizi
  • Mevcut durum tespiti
  • Uygulama ve yöntemlere ilişkin geliştirme ihtiyaçları varsa ne şekilde geliştirileceğini belirleme
  • Uygulanacak stratejik planlama süreç akışını ve yöntemleri sonlandırma
  • Misyon, Vizyon ve Değerleri ana hedefler çerçevesinde gözden geçirerek netleştirme
    • Kuruluşun ortaya koyduğu uzun vadeli iddiası / vizyonu nedir?
    • Vizyona ulaşıldığını hangi temel göstergeler yardımıyla anlayacağız? 
    • İddiamız ile, mevcut durum arasındaki fark nedir?
  • Mevcut Durum Analizi – SWOT
    • Dış çevre analizi (pazar, rakipler, müşteriler, sosyal ve ekonomik ortam vb.)
    • İç çevre analizi (ürün –hizmetler, süreç ve iş analizi, kurumsal performans, çalışanlar, yönetim vb.)
    • PEST Analizi
  • Stratejilerin belirlenmesi
    • Eylem stratejileri
    • Değişim stratejileri
    • İdame stratejileri
    • Savunma stratejileri
    • Stratejilere karar verme; uygulanacak stratejilerin seçimi
  • Kritik başarı faktörlerinin belirlenmesi
  • Strateji haritasının tamamlanması
    • Finansal boyut (hedef ve göstergeler)
    • Müşteri boyutu (hedef ve göstergeler)
    • Süreçler boyutu (hedef ve göstergeler)
    • Çalışan ve gelişim boyutu (hedef ve göstergeler)
    • Çevre ve sürdürülebilirlik boyutu (hedef ve göstergeler)
  • Stratejilerin uygulamaya alınmasına ilişkin eylem planlarının hazırlanması
    • Stratejiler ile süreleri ilişkilendirme
    • Süreçler ile ilgili değişiklik / gelişim ihtiyaçlarını planlama
    • İş Planları (satış planı, kapasite kontrolü, yatırım planı, tedarik planı, işgücü planı, finansal planlama)
    • Yatırım projeleri
    • Teşvikler
  • Bölüm, ekip ve birey hedeflerinin oluşturulması
YUKARI

2019 Yılına İzmir şubemizi açarak başladık