Süreç Yönetimine Geçiş

Kapsam

  • Süreç, Süreç Yönetimi ve Süreçlerle Yönetim kavramlarının netleştirilerek kuruluş içinde ortak bir bakış açısı ve terminoloji oluşumunu sağlama
  • Kuruluşa özgü süreç yönetimi yaklaşımı çerçevesini oluşturma; süreç yönetimi konusundaki yaklaşımların hayata geçirilmesi ve işleyişine ilişkin sistematiği tanımlama
  • Kuruluş süreç çerçevesinin gözden geçirilmesi / geliştirilmesi / yeniden yapılandırılması
  • Süreçlerin sahiplendirilmesi
  • Süreçlerin tanımlanması
    • Sürecin amacı
    • Sürecin başlangıç ve bitiş noktası, kapsam
    • Süreç adımları – işler
    • İşleyişi destekleyen sistemler, talimat, yönetmelik vb. yapılar
    • İlişkili olduğu diğer süreçler
    • Çıktılar – çıktıların temel özellikleri
    • Girdiler – girdilerin temel özellikleri
    • Müşteri / müşteriler
    • Tedarikçiler
    • Uygulayıcılar
    • Süreç akışları
    • Süreç riskleri
  • Süreç ölçme sistemi ve süreç göstergelerinin tanımlanması
    • Göstergeler
    • Ölçüm şekli
    • Ölçüm periyodu
    • Kırılımlar
    • Değerlendirme periyodu ve şekli
  • Tasarlanan sistemin hayata geçirilmesi
    • Süreç Yönetimi için tasarlanan sistemin kuruluşun diğer ilgili sistemlerle ilişkisinin kurularak bütünleştirme
    • Görev tanımları ile süreçlere yönelik sorumluluk ve uygulamaların bütünleştirilmesi
    • Sistem ile bilgilendirme uygulamaya geçiş eğitimleri
YUKARI

""8D ile Problem Çözme Teknikleri" - 28. Kalite Kongresi Çalıştayları 25 Kasım 2019