Yalın Dönüşüm Modeli (Yalın Yönetim)

Eğitimin Amacı:

“Yalın Yönetim’’ ilk kaynağından nihai müşteriye uzanan ürün/hizmet sunum sürecinde değer, kendiliğinden oluşan (incidental) kayıplar ve israf olgusunu enine boyuna öğrenmek.

Standart İş, Toyota Prensipleri, Politikaların Açılımı, TWI, PUKÖ Döngüsü, müşteriye mükemmel değeri sağlamaya top yekün odaklanmanın koşulları aktarılmaktadır.

Eğitimin İçeriği:

  • Yalın Düşünce Kavramı
  • Seri Üretim – Yalın Üretim, Toyota Örneği, TÜS
  • Yalın Nedir?
  • Müşteri, Değer, İsraf Kavramları
  • 3 Mu ve Toyota’nın 7 kayıp türü
  • Toyota/Yalın Prensiplerini Anlamak
  • Standart İş Kavramı
  • TWI – İş Başında Öğrenmek
  • Hoshin Kanri – Politikaların Açılımı
  • Misyon, Vizyon, Strateji Kavramları
  • PÜKÖ Döngüsü
  • Değeri Arttırmak üzerine
  • 6 Grup Çalışması ve SINAV (Eğitim etkinliğini ölçmek için)

 Katılımcılar:

Üst ve Orta Düzey Yöneticiler, Üretim, Kalite ve Bakım Yöneticileri, Ofis Süreçlerindeki Yöneticiler, Yönetici Adayları

Kazanılacak Yetkinlikler:

  • Yalın Düşünceye, tüm aldatıcı kavramlardan arınmış olarak ulaşabilmek
  • Yalın için insana saygı, düşünceye değer verme üslubunu benimseme
  • Yönetimde, ödül ve ceza dışında motivasyonu öğrenme
  • Kuruluşun tüm kadrosunu Yalın yöntemler konusunda seferber edebilme
  • Yaparak öğrenme, öğretme
  • 5 Eğitim programı sonunda, başarılı olanlara ‘‘Yalın Uygulayıcı’’’ Başarı Sertifikası

Süre:

1 gün teorik eğitim + grup çalışması

Eğitim İhtiyaçları:

Eğitim Salonu, Projektör (HD Görüntü, HDMI Girişli, Işık Seviyesi Yüksek), Video Gösterimi, Ağırlıklı Olarak Kullanılır. Yazı tahtası ve üzerinde kağıtlar (flipcharts), Renkli Kalemler, Çeşitli Renkte yapışkan bantlar, Grup Çalışması için Pano veya duvar hazırlığı (Hazırlanan A4 Kağıtlar asılacak), kağıt yapıştırmak için bant, video görüntüsü için ses sistemi, Katılımcıların gönüllü katılımı.

YUKARI