Çatışma Yönetimi Eğitimi
Çatışma Yönetimi Eğitimi Amacı
Bu eğitim sonunda katılımcılar;
İş yaşamında hem kendilerinin hem çalışma arkadaşlarının daha olumlu bir atmosferde ilişki kurabilmeleri için uygun ortamı yaratma sorumluluğunun herkes kadar kendisinde de olduğunu fark edebilecek,
İletişimde bulunduğu kişilere, kurum içi iletişime destek sağlayacak ilgi ve dikkati verme konusunda kendilerini geliştirecek,
Karşı tarafı daha etkili dinlemek ve doğru soruları sormanın anlama üzerindeki olumlu etkisini fark edecek,
Kendi görüşlerini, aktarmaları gereken bilgileri daha doğru şekilde ifade edebilecek sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirecek,
Başkalarının dile getirmediği veya açıkça ifade etmediği duygu ve düşüncelerini anlama ve bunlara karşı duyarlı olma konusunda farkındalıklarını yükseltecekler ve beceri geliştirecek,
İş hayatında çıkan çatışmalarda hem kendilerinin hem de karşı tarafın kazandığı bir yaklaşım tarzını daha kolaylıkla benimseyebilecek,
Çatışmaların gerekli olduğu gerçeğini kabul ederek, birlikte alınan kararlarda ve oluşturulan sonuçlarda faydaları üzerine farkındalıklarını yükseltecek,
Gerek kendilerini eleştirme gerekse dışarıdan gelen eleştirileri bir gelişim fırsatı olarak görmenin kişisel ve mesleki gelişimlerine sağlayacağı katkının farkına varacaklardır.
Çatışma Yönetimi Eğitimi İçeriği
- Amaç
- Çatışma Yönetimi
- Çatışmada Karşılıklı Bağımlılık
- Çatışmanın Yapısı
- Çatışmayı Besleyen Duygularımız
- Çatışma Tepkileri
- Çatışma ile Başa Çıkmada 5 Yaklaşım
- Duygu Yönetimi ve Güçlü Duygularla Baş Etme
- Zor İnsanlarla Baş Etme
- Duygusal Zeka
- Duygusal Zeka Yetkinlikleri
- İhtiyacımız Olan Sosyal Yetkinlikler
- Çatışma Yönetiminde 5 Adım
- Video: Zihin Oyunları – İknanın Gücü
- İletişimde Engeller
- Doğru İletişim için Güçlü Sorular
- İletişim / Etkileşim Boyutları
- Etkin İletişim ve Konuşmayı Sonlandırma
- Empati / Video: Empati
- Empatik İletişim / Empatik İletişim - Örnek
- Nasıl Empatik Olurum?
- Çatışma Yönetiminde 5 Adım
- Ekip Çalışması
- Etkin Dinleme / İnsanlarla Çoğunlukla Nasıl Dinler?
- Dinleme Türleri
- Dinlemenin 5 Seviyesi
- Beden Dilimiz Bizi Ele Veriyor
- Sosyal Psikoloji ve Stereotip Kavramı
- Karşıtlık Yaratmak ve Yargılamak
- Paradigma / Paradigmanın Gücü
- Öz Değerlendirme
- Kendini Tanıma – Johari Penceresi
- Etki – İlgi – Denetimsiz Alan
- Şimdi Sıra Sizde / Test – Kendi Tarzınız
- Davranış Profilleri
- Sosyal Stiller
- Video
- Olumluluk / Olumsuzluk Döngüsü
- Davranış Türleri
- İlgi Çeşitleri
- Açık Uçlu Sorular
- Uygulama: Ekip Çalışması Tangram Çizme Oyunu
- Pratik Öneriler
- Kazan Kazan Yönetimi Adımları
- İletişimde Etkili Yol – SCARF Modeli
- Kitap Önerileri
Katılımcılar
İş yaşamında kurduğu ilişkilerde daha iyi sonuçlar elde edebilmek ve yaşanan çatışmaları yöneterek her iki tarafın da kazanımına dönüştürmek isteyen profesyoneller.
Eğitim İhtiyaçları
Eğitim salonu, projektör, yazı tahtası ve üzerinde kağıtlar (flipcharts), renkli kalemler, çeşitli renkte yapışkan bantlar, grup çalışması için pano veya duvar hazırlığı (hazırlanan A4 kağıtlar asılacak), kağıt yapıştırmak için bant, video görüntüsü için ses sistemi.
Kategori: | Kişisel Gelişim Eğitimleri |
Çatışma Yönetimi Sınıf Eğitimi Süresi: | 2 Gün |
Çatışma Yönetimi Online Eğitimi Süresi: | Günde 6 Saat olacak şekilde 2 gün planlanmıştır. Eğitim zoom uygulaması üzerinden gerçekleşmektedir. |